Ducati prezentuje Diavela V4 RS i Multistradę V4 RS – absurdalne osiągi łączą się z włoskim stylem

Informacja prasowa

Ducati prezentuje nową gamę RS podczas Grand Prix San Marino i Rimini. Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS pojawiły się w pitlane toru imienia Marco Simoncellego w Misano, na których jechali dwaj zawodnicy zespołu Ducati Lenovo Team, kończąc historię opowiedzianą w filmie prezentacyjnym, w którym Marc Márquez i Pecco Bagnaia biorą udział w spektakularnym pojedynku.

Nowa gama RS została zaprojektowana dla pasjonatów Ducati, którzy dostrzegają doskonałość od pierwszego wejrzenia i poszukują najwyższych osiągów, lekkości i stylu. Misją tej gamy jest tworzenie modeli reprezentujących szczyt sportowej doskonałości w swoich rodzinach, charakteryzujących się wyścigowymi osiągami i technologią, a także wyjątkowych dzięki charakterystycznym barwom, ekskluzywnym komponentom i wysokiej jakości materiałom, takim jak tytan i włókno węglowe. Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS będą produkowane w numerowanych seriach.

Silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3 z rozrządem desmodromicznym i zapłonem Twin Pulse łączy liniowość przy niskich i średnich obrotach z żywiołową i sportową osobowością przy wysokich obrotach. Silnik V4 staje się niezwykle ekscytujący docierając do czerwonego pola obrotomierza, czemu towarzyszy charakterystyczny dźwięk wydechu.

Najważniejsze informacje:

  1. Marc Márquez i Pecco Bagnaia prezentują nową gamę Ducati V4 RS w Misano, podczas Grand Prix San Marino i Rimini. Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS w numerowanych seriach ucieleśniają emocje Ducati dzięki silnikowi Desmosedici Stradale, charakterystycznym barwom, ekskluzywnym komponentom i materiałom, takim jak tytan i włókno węglowe.
  2. Diavel V4 RS to najszybciej przyspieszający motocykl produkcyjny Ducati, rozpędzający się od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,52 sekundy.
  3. Nowa Multistrada V4 RS potwierdza swoją pozycję najbardziej sportowego motocykla turystycznego, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, teraz wzbogacona o system Ducati Vehicle Observer opracowany w MotoGP i jeszcze bardziej efektywny pakiet elektroniki.

Ducati Diavel V4 RS – styl łączy się z wyścigowym rodowodem

Nazwa Diavel zawsze była synonimem błyskawicznego przyspieszenia. Nowy V4 RS napędzany silnikiem
Desmosedici Stradale z przeciwbieżnym wałem korbowym przesuwa granice jeszcze dalej. Diavel V4 RS o mocy 182 koni mechanicznych osiąga przyspieszenia, które do tej pory były nieosiągalne dla motocykli drogowych. Marc Márquez rozpędził Diavela V4 RS do prędkości 100 km/h w zaledwie 2,52 sekundy. To w rzeczywistości najszybciej przyspieszający motocykl produkcyjny Ducati. Wrażenia z jazdy Diavelem V4 RS są wyjątkowe dzięki dynamicznej i ekscytującej charakterystyce mocy oraz niepowtarzalnemu dźwiękowi silnika Desmosedici Stradale z suchym sprzęgłem. Diavel V4 RS przyciąga uwagę przy niskich prędkościach, ale także ekscytuje podczas sportowej jazdy dzięki zawieszeniu Öhlins, aluminiowemu wahaczowi jednostronnemu, układowi hamulcowemu zapożyczonemu z Panigale V4 oraz kutym felgom zaprojektowanym specjalnie dla tego modelu. Techniczne i stylistyczne detale czynią Diavela V4 RS unikalnym. Zaprojektowane przez Centro Stile Ducati logo RS pojawia się w dedykowanym malowaniu, na kluczyku, a także w animacji wyświetlanej podczasuruchomienia zapłonu. Diavel V4 RS ma zupełnie nowy design, ale zachował swoją niepowtarzalną tożsamość.

Elementy wykonane z włókna węglowego przyczyniają się do jeszcze bardziej wyjątkowego i sportowego
wyglądu, redukując wagę motocykla o 3 kilogramy. Pierwsza Multistrada V4 RS narodziła się w 2023 roku z misją stania się najbardziej sportową, najbardziej wyrafinowaną i najbardziej charakterystyczną Multistradą w historii. Misja ta została zrealizowana dzięki silnikowi Desmosedici Stradale, podwoziu oferującemu kierowcy i pasażerowi idealne połączenie sportowego charakteru i komfortu oraz pakietowi elektroniki najnowszej generacji. Ta formuła, doceniona przez najbardziej sportowych użytkowników Multistrady, doprowadziła do sukcesu V4 RS, zachęcając Ducati do stworzenia nowej gamy RS.

Dzięki silnikowi V4 o mocy 180 koni mechanicznych z rozrządem desmodromicznym, suchym sprzęgłem i tłumikiem Akrapovič, zawieszeniu Öhlins Smart EC 2.0 oraz zupełnie nowym, specjalnym kutym felgom, Multistrada V4 RS oferuje niepowtarzalne osiągi i wrażenia z jazdy, zachowując jednocześnie równowagę, która zawsze wyróżniała rodzinę Multistrada.

Ducati Mutistrada V4 RS – jeszcze więcej sportu i turystyki

W nowej Multistradzie V4 RS każdy komponent i każdy detal został dobrany z myślą o stworzeniu najbardziej sportowego i ekscytującego motocykla turystycznego w historii. Pakiet elektroniki został zaktualizowany o algorytm Ducati Vehicle Observer, oparty na doświadczeniu Ducati w MotoGP. Podwozie, wyposażone w przedni widelec i amortyzator Öhlins, jest jeszcze bardziej efektywne dzięki nowym strategiom zawieszenia, większej tylnej tarczy o średnicy 280 mm oraz układowi hamulcowemu z systemem Cornering ABS. Ultralekka, tytanowa rama pomocnicza, unikalna na skalę światową, została teraz przystosowana do montażu kufra centralnego.

Multistrada V4 RS łączy niepowtarzalną linię Multistrady, elegancką i dynamiczną, z nowym malowaniem RS. Liczne elementy z włókna węglowego, takie jak przedni błotnik, osłony dłoni, osłony termiczne i przedni dziób, a także kute koła, lekki akumulator litowo-jonowy i technopolimerowy ogon zamontowany na tytanowej ramie pomocniczej, przyczyniają się do oszczędności masy o 2 kg w porównaniu z Multistradą V4 Pikes Peak. Ducati Multistrada V4 RS będzie produkowana w numerowanej serii. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli z rodziny Multistrada, Ducati oferuje ekskluzywną gwarancję 4Ever Ducati dla modelu Multistrada V4 RS, ważną przez cztery lata bez limitu kilometrów.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button